Tärkeää tietää
Lento & matkatavarat
Lennot tulee käyttää oikeassa järjestyksessä. Mikäli matkustaja ei käytä menolentoa, voidaan paluulento peruuttaa, mikäli matkustaja ei ole ollut tästä ajoissa yhteydessä matkanjärjestäjään. Matkustaja on itse vastuussa paluumatkan kustannuksista, mikäli on jättänyt menolennon käyttämättä ilman ilmoitusta hyvissä ajoin.
Tarkista tiedot lähtöselvityksestä osanottajatodistuksestasi. Lähtöselvitys avataan 2 tuntia ennen ja suljetaan 1 tunti ennen koneen arvioitua lähtöaikaa. Muista osanottajatodistus/matkalippu, reittilennolla myös lentolippu, sekä passi tai 1.3.1999 jälkeen myönnetty virallinen henkilökortti henkilöllisyytesi todistamiseksi. Muun kuin Suomen kansalaisen tulee itse tarkistaa tarvitseeko hän ko. maahan tai lentokohteeseen viisumin.
Mikäli matkatavarasi myöhästyvät tai vioittuvat lennolla tulee välittömästi heti lentokentällä tehdä PIR-raportti (Property Irregularity Report). Säilytä alkuperäinen raportti ja mahdolliset kuitit, koska tarvitset niitä lentoyhtiölle osoitettavan mahdollisen korvaushakemuksen liitteenä.
Hinnat & alennukset
Hinnat määräytyvät kysynnän ja tarjonnan mukaan, joten niitä voidaan säätää. Nykyinen hinta ilmoitetaan varauksen yhteydessä.
Alennuksia ja tarjouksia ei voi yhdistää muihin tarjouksiin ellei toisin mainita.
Hissiliput & lumitakuu
Voit tilata hissilipun etukäteen ja saat sen matkakohteessa oppaaltamme. STS Alppimatkojen all inclusive -paketin varanneille kuuden päivän hissilippu kuuluu matkan hintaan. Cerviniassa ja Val Thorensissa all inclusive -pakettiin sisältyy perusalueen hissilippu ja laajennetun hiihtoalueen hissilipun saat lisämaksusta. Jos hiihtoalue/hiihtohissit tai hiihtoalueen osa/osa hiihtohisseistä ovat suljettuina huonojen sääolosuhteiden vuoksi tai jos itse et loukkaantumisen tai sairauden takia voi käyttää hissilippuasi, STS Alppimatkat ei maksa korvausta käyttämättä jääneestä hissilipusta tai sen osasta.
Sinulle joka ostat hissilipun, kuuluu lippuun 2-5€ pantti, riippuen kohteesta. Joissakin hiihtokeskuksissa tämä pantti palautetaan käytetyn hissilipun palauttamisen yhteydessä.
Annamme takuun, että pääset laskettelemaan hiihtomatkasi aikana. STS Alppimatkat kuljettaa sinut omalla kustannuksellaan lähimmälle avoimena olevalle rinnealueelle, mikäli omassa kohteessasi ei ole lunta. Mahdollisen hissilipun lisämaksun joudut kustantamaan itse. Lumitakuu ei koske murtomaahiihtoa, eikä lumitakuu ole voimassa mikäli hissit ovat suljettu myrskyn, kovan lumisateen, hissijärjestelmän teknisen vian tai muun force majeur -esteen takia eikä pikkujoulumatkoilla.
Asuminen
Useimmissa hiihtokeskuksissa on olemassa turistivero, joka jokaisen vieraan tulee maksaa vierailustaan. Huomioithan, että tämä vero on aina laskettu mukaan STS Alppimatkojen hintoihin, eikä sitä tule maksaa asiakkaan itse erikseen kohteessa.
Huoneiston varaus
Saapumisen yhteydessä huoneiston välittäjälle tulee maksaa vakuus kustakin huoneistosta. Tämä maksu on vakuus siitä, että huoneisto ja sen sisältö (huonekalut, tyynyt, viltit/peitot, suihkuverhot, valaisimet, lavuaarit, keittiökalusteet jne.) ovat samassa kunnossa lähtiessä kuin saapuessakin. Vakuus tulee maksaa käteisellä tai luottokortilla ja se maksetaan takaisin kun huoneiston välittäjä on tarkastanut huoneiston kunnon uloskirjautumisen jälkeen. Mikäli huoneistossa on vahingoittunut tai kadonnut jotain tulee se korvata uudella. Mahdolliset vahingot huoneistossa on maksettava. Mikäli huomaatte sisäänkirjautumisen yhteydessä, että huoneistosta puuttuu jotain tai jokin on rikki, olette te asiakkaana velvollinen ilmoittamaan asiasta STS Alppimatkoille tai vuokranantajalle 48 tunnin sisällä.
Vakuuden takaisinmaksu: Vakuus maksetaan takaisin kokonaan, mikäli huoneisto on samassa kunnossa kuin sisäänkirjautumisen yhteydessä. Takaisinmaksu suoritetaan niin, että käteisellä maksettu vakuus palautetaan antamallenne pankkitilille kotimaassanne tai luottokorttimaksu peruutetaan.
Ovat aina (ellei toisin mainita) huoneistossa saavuttaessa. Useimmissa tapauksissa teidän tulee itse pedata sängyt saapuessanne.
Huoneiston loppusiivous sisältyy matkan hintaan, mutta se ei sisällä keittiötä, jonka siivouksesta asiakas on itse vastuussa. Tyhjennä jääkaappi ja kaapit elintarvikkeista ja juomista jne. Vie kaikki roskat niille tarkoitettuun paikkaan. Pese astiat, lasit, ruokailuvälineet ja laita ne takaisin oikeaan paikkaan. Peitot tulee taitella ja yhdessä tyynyjen kanssa laittaa takaisin kaappiin tai vaihtoehtoisesti sängyn päälle. Lakanat ja pyyhkeet tulee jättää eteisen lattialle.
Muuta
Usein matkustajilla on matkaa varatessaan toiveita esim. näköalasta tai huoneesta tietyssä kerroksessa. Pieniä toivomuksia voi esittää, mutta on erittäin tärkeää tiedostaa, että matkustajan toive ei ole matkanjärjestäjän puolelta lupaus eikä takuu.
STS Alppimatkat ei vastaa bussiin, lentokoneeseen tai hotellille jätetyistä tai unohtuneista tavaroista. Autamme antamalla yhteystietoja etsinnän helpottamiseksi.
Jotkut kuvat esitteessä on valokuvausteknisistä syistä otettu tekniikalla, jolloin hotelli, huone tai uima-allas saattaa näyttää suuremmalta kuin todellisuudessa. Hotellihuoneissa ja huoneistoissa saattaa myös olla kokoeroja, joten huoneiden kuvat ovat suuntaa antavia.